Силата на приемането – седмичен обзор

Мина първата седмица от четириседмичния план за спокойствие. Запознах те с умението „приемане“, споделяйки преводи от четири кратки видео откъса, които озаглавих:

Приемане и промяна

Приемане и страдание

Приемане и тревожност

Приемане на неспокойствието като спокойствие от втори ред

Целта ми бе да разбереш, че да приемеш не означава да се предадеш, а да се освободиш от ненужен емоционален багаж, който дърпа надолу. Да го оставиш да оттече. Много хора зациклят я в страх, я в гняв, я в апатия, когато се борят с обстоятелство, над което в момента имат ограничен контрол. По този начин разходват емоционалния си ресурс там, където има най-малка, а понякога дори негатива възвръщаемост.

Абсолютното приемане е химера за един „нормален невротик“, но можем да направим значителни постъпи в тази посока. Самият аз давам дефекти и като се нервирам, че примерно 20% с ниската си дисциплина саботират усилията на по-голямата част от обществото, започна да ми изплува образа на Сталин с топлата му усмивка и топли и човечни мисли…

Но прилагайки всичко, което написах преди седмица, а и вече сдобил се със спортен комплект от два тежки дъмбела и две пудовки, успях да съм доста ефективен, спокоен и като цяло дори ведър през седмицата. Това, което ми се иска обаче е да стигнем по-далеч и аз самият да доизградя уменията си на спокойствие, и при твоя мотивация да ти подам идеи как и ти можеш също да го направиш.

Това, което търся като ефект е в рамките на следващите 3 седмици да дам бързи и силни решения, които работят за хора, които са що-годе във функционалната норма.

Това което ще правим идните 3 седмици стъпва на конкретна логика, която искам да споделя:

Първо, приемам, че можем да разделим съзнанието си на: телесен усет – вътрешен говор – вътрешни визуализации. Тази идея заемам директно от Шинзен Янг и НЛП (V-A-K).

Второ, приемам, че на всяко едно от тези нива можем да се ваксинираме срещу тревожност, гняв, страдание, поне в част, следвайки приятни и лесни за изпълнение практики.

Трето, считам, че в момента психичната енергия при много е отишла в мисли/фантазия (по балансовия модел на Песешкиан). Затова стратегията ми за следващите 3 седмици е:

  • следващите две седмици да преместим част от фокуса в тялото и да поемем повече контрол над емоциите, които протичат или се съхраняват в него. Ще давам различни идеи за упражнения, така че да си избереш тези, които са ти най-приятни и полезни.
  • последната седмица ще обърнем внимание на вярвания, които ако имаш, може да преразгледаш от по-спокойна дистанция и да си направиш изводи доколко са ти полезни.
  • също така всеки ден качвам по красиво, кратко филмче с природа на Фейсбук страницата си. Важно е и да отпускаш визуалната, често несъзнавана, част от фантазията си, като това е един приятен вечерен визуален масаж, който ти предлагам да си подаряваш преди сън всеки ден.

До понеделник. Желая ти спокойна, домашна неделя.

М