Осъзнато дишане – път извън водовъртежа от мисли

Потънем ли във водовъртеж от разпиляни мисли, един от най-лесните способи да се върнем в спокойствието е през сетивата. Ще ти споделя любими техники за осъзнатост (mindfulness), които през годините пригодих към себе си.

Твоето тяло, твоите усети, твоята телесна мъдрост и интуиция. Довери се и експериментирай въз основа идеите, които споделям. Тялото ти знае какво прави. Довери му се да те води по пътеките на сетивата.

Осъзнато дишане.

Бавно и дълбоко поеми дъх през носа. Усети как изпълва ноздрите. Лекичко и неусетно се разширяват. Дори може да има едва доловимо напрежение в мускулчетата в основата им. Дъхът се усеща все по-нагоре и надълбоко – гърдите се изпълват, коремът, ребрата. Тялото се отваря, за да поеме жизнена енергия, както цветенцата разтварят листенца за слънчевата светлина.

Съвсем естествено започва обратният процес – ребрата, гръдният кош, рамената се отпускат и въздухът излиза по-топъл обратно навън през ноздрите. И някъде между издишането и вдишането се стели спокойствие като красив летен сън. Спокойствие, над което мислите се плъзгат като малки облачета над морското дъно.

Дъхът е твоят първи самостоятелен разговор с живота. Дъхът може да те успокои, да те енергизира, да те усмихне. Изследвай го, защото през него се връщаш към дълбините на живота. Усети как взаимодейства с тялото ти, по колко различни начина можеш да дишаш и всички усети, които поражда.

На този свят идваме с вдишване и си тръгвам с изидишане. Всичко останало градим върху това. Пътят на дъха е като живителна, облагородяваща и прочистваща вътрешния ни свят река около бреговете, на която се разпростира емоционалното ни пространство.

Върни се обратно към дъха и тези вечер позоволи на интуцията и тялото да си спомнят за цялата радост, здраве и дълбока мъдрост в дъха. Дишай изследвайки, експериментирайки и най-вече с отворено за живота сърце.

М