Ограничаващ фокус или защо живеем на 1%

Фокус

Искам да се огледаш много хубаво около себе си. Виж поне седем предмета и после всичко накуп.

Разпери пръстите на ръцете си и докосни седем различни неща. Как се усещат на допир? Топло, студено, гладко, грапаво, есетествено, приятно…

Чуй седем звука. Щракни с пръсти. Поеми въздух. Тракни по телефона или компютъра. Плъзни крака си по пода. Кажи: „Мммм“. Дай въздушна целувка с мляс. И кажи името на някого, когото обичаш. Фокусирай върху първата гласна, а сега върху последната гласна.

И сега затвори едното си око и си представи, че пред другото има грамадна детективска лупа, почти като микроскоп и тя покрива цялото ти визуално поле и виждаш само една прашинка, но в грамаден детайл. Представи си, че вече можеш да докосваш само с върха на нокътя на кутрето си. И сведи имената на хората, които обичаш само да съгласни. И е така завинаги.

Хората си ходят с тези лупи като полуслепци из времето и пространството, докосвайки се с върха на ноктите на кутретата си и наричайки хората, които са им важни с купчина съгласни. И много от тези хора имат търсещи души, туптящи сърца, очи, които могат да виждат, ръце, които могат да преглъщат и гласове, които могат да говорят красиво и нежно.

Не знам как усещаш нещата, но за мен е осезаемо ясно, че масово хората нямат контрол над фокуса си нито по отношение интензитет, нито по отношение обхват, нито по отношение времетраене, нито по отношение посока. Затова и много са загубили усет за себе си, за хората около тях, за пътя си и за цялата вибрираща система от действия и реакции, в която сме потопени.

Ще ти дам три упражнения, които ако решиш да правиш, прави поне 30 дни. С тях ще започнем да подобряваме качеството на фокуса си и живота си.

И ако сме съвсем честни, давам ти нещо много ценно, без да ти вземам пари за него, което означава, че най-вероятно няма да го правиш повече от 3 дни подред. Ако имаш волята и желанието да промениш силно живота си съвсем леко и неусетно, то обаче направи следното:

  1. Всяка вечер преди да заспиш си спомни три хубави неща от деня: дали ще е въздухът, топлината на чаша кафе, усмивката на любим човек, слънцето между дърветата или някое ококорено животинче, което за момент е забавило ход и ти се е опулило с любопитство. Всяка вечер поне 30 дни.
  2. Всяка вечер преди да заспиш се потупвай по рамото или се погалвай и си казвай по едно хубаво нещо, което направи през деня. Не е нужно да е нещо голямо.
  3. Всяка сутрин си предвиждай по нещо малко и хубаво, което ще направиш през деня. Например, днес ще се разходя по една от любимите ми улици.

Усещаш ли колко е приятно дори сега, преди да започнеш. Изглежда малко, а всъщност ще стартира някой много хубави процеси на отваряне и проветряване на съзнанието, които ще дадат повече гъвкавост и цялостност на фокуса ти, а оттам и на възможността ти да имаш цялостна комуникация с живота с гласни и съгласни.

Има толкова много неща, които искам да споделя с теб. Само да дойде лятото и ще имаме повече възможности за комуникация.

До скоро,

М